#Motywacja, dążenie do celu

08:34

 Cześć Kochani,
dzisiaj przychodzę do Was po długiej nieobecności z postem na temat MOTYWACJI, czym jest, jak ją znaleźć?

 Motywacja- jest to stan gotowości do podjęcia określonego działania, wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych, określający podłoże zachowań i ich zmian.



   Proces motywacyjny 
1. wzbudzanie energii 
2. ukierunkowywanie wysiłku na cel
3. selektywność uwagi w stosunku do bodźców 
4. zorganizowanie reakcji w zintegrowany wzorzec 
5. kontynuowanie czynności, dopóki warunki, które ją zapoczątkowały nie ulegną zmianie 
6. pobudzenie emocjonalne 


Jak zwiększyć swoją motywację? 
1. Deklaracja innym tego, co mamy zrobić. 
2. Analiza celów. 
3. Zaplanowanie nagrody za wykonanie celu. 
4. Rozpoczęcie zadania od czegoś prostego. 
5. Wizualizacja celu- twórcze wykorzystanie wyobraźni. 



 Nie wiem jak Was, ale do mnie motywacja jak szybko przychodzi, tak samo szybko odchodzi. Jednak zawsze szukam kolejnej motywacji, aby nie przestać dążyć do upragnionego celu. 
Najgorzej jest u mnie z motywacją do ćwiczeń, zawsze sobie powtarzam, że przynajmniej 4 razy w tygodniu będę ćwiczyła, jednak nie zawsze mi to wychodzi, wymówką jest zmęczenie, dużo nauki lub brak czasu, gdzie ten czas traci się na bezsensownym siedzeniu i przeglądaniu różnych stron internetowych. 
 Szukam motywacji wśród różnych zdjęć, które mogą mi pomóc dojść do mojego celu, o którym marzę. Gdy codziennie rano biegałam, wstawałam o godzinie 6, nie ważne czy było zimno czy ciepło, wstawałam, zakładałam buty i strój sportowy i wychodziłam biegać. Łatwo nie było, ale jedyne co mi pomagało to muzyka, brałam słuchawki i biegałam. Pomogło. Bardzo. Przyjemniej się biegało niż w ciszy, trwało to jakieś 2 miesiące, potem już się przyzwyczaiłam do porannego biegania, dawało to mi również energię na resztę dnia. 
 Odkąd zaczęłam liceum, (jestem już w drugiej klasie) całkowicie odechciało mi się ćwiczyć, ale powtarzałam sobie zawsze, że muszę dać radę, inaczej nie będę miała efektów jakie chce, że warto dążyć do postawionego sobie celu, Pomaga. Zdarza się, że nie ćwiczę, ale wole takich dni unikać.

 A u Was jak to jest z tą motywacją? Macie jakieś fajne sposoby żeby się zmotywować? Podzielcie się nimi w komentarzach, chętnie poczytam! :)

 A teraz zapraszam Was na mojego instagrama (KLIK), gdzie często przebywam, oraz na snapchata katarzyna227 :)












You Might Also Like

25 komentarze

  1. No i brawo! Bardzo dobry post. Motywacja to podstawa, bez niej nigdy niczego nie osiągniemy, a już zwłaszcza nie będziemy w pełni szczęśliwi. Tak trzymaj :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia i dobrze napisany post. Sama ostatnio napisałam coś podobnego. :)
    szymanska88.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Motywacja czyli ostatnio gorący temat w blogosferze. Post dobrze napisany,tylko zdjęcia dałabym raczej większe i jakieś takie uśmiechnięte. :p

    Pozdrawiam, Olivia
    http://dalilahome.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważam, że temat jak najbardziej trafiony! I bardzo przydatny.

    MARTHA-ZAPRASZAM🍂

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie najważniejsze jest wsparcie moich bliskich, zawsze pomagają mi realizować swoje cele ;)

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj jak ja chciałabym zacząć ćwiczyć i mieć samozaparcie, ale przy dwójce małych szkrabow, nie mam już kilka malutkie siły Ani chęci :)
    Trzymam Kciuki aby Twoja motywacja była skuteczna i życzę powodzenia!
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh, z motywacją jest różnie. Myślę, że każdy musi sam znaleźć taki środek napędzający go do osiągnięcia celu !
    Zdjęcia świetne, ale tak jak powiedziała Pani wyżej, miło byłoby, gdyby były większe ! :)

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie najbardziej motywuje przysłowiowy kop w tyłek, jakiś konkretny i znaczący impuls :)
    Pozdrawiam!

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszędzie trzeba szukać motywacji :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj własnie szukałam pomysłów na motywację! Swietny post, ładne fotki :)
    http://oliv-liv.blogspot.com/ Zapraszaam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne sposoby na motywacje, której swoją drogą czasem mi brakuje :)

    Zapraszam! Jeśli zaobserwujesz, odwdzięczę się :3
    Gabrielle♥♦♣

    OdpowiedzUsuń
  12. Motywację tak naprawdę trzeba samemu znaleźć, nikt za nas tego nie zrobi. Wystarczy chciec :)
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ja jestem osoba popadająca ze skrajności w skrajność. jak sie do czegos zmotywuje, to ciezko jest to stłumić :)


    http://ink-your-think.blogspot.com/2016/10/a-little-changes.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie ciężko czym kolwiek zmotywować :/ szczególnie jeśli chodzi o systematyczne ćwiczenia :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Nas motywują hejterzy :) Gdy jakieś osoby mówią, że nie damy rady nas to motywuje i chcemy im pokazać że są w błędzie. Tak właśnie nabieramy motywacji. Lubimy z kimś konkurować ^^ Choć trudno nam nie raz złapać motywację to i tak po pewnym czasie nas coś zmotywuje :) Super napisany post, a zdjęcia genialne :3 Oby tak dalej :) Obserwujemy :) Buziaki kochana ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Największą moją motywacją jest rodzina i przyjaciele!
    >>alicce-alice.blogspot.com<<

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo trafiony temat i świetnie opisany :) piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  18. dla mnie najlepszą motywacją jest myśl o sukcesie i brak wiary innych we mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja niestety nie mam motywacji do niczego prócz prowadzenia bloga :/

    Ba3wa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciężko mi jest znaleźć w sobie motywacje. Ciągle próbuje ale coś mi nie wychodzi.
    Bardzo ciekawy post :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czasami mam takie dni że ciężko z tą motywacją, ale wtedy dobry doping załatwia sprawę:)
    Zapraszam do mnie, może obserwacja?:)
    http://kattrryna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne zdjęcia, obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja swoja motywacje znajduje w wielu sytuacjach. Raz jest to efekt po zrobieniu zamierzonej rzeczy, a raz jest to jakas nagroda.
    Piekne zdjecia, masz genialne wlosy!:)

    Pozdrawiam,
    joannadybczyk-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Dobry temat z tą motywacją, niektórym się przyda, a co do zdjęć więcej się uśmiechaj :) Pamiętaj aby stawać przed światłem i mogłyby być większe :)

    https://mental-giant.blogspot.com/2016/11/061116.html

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję! :)